Veel gestelde vragen

Alles wat je wilt weten over Sneakers4U

F.A.Q.

Is Sneakers4U een online winkel?

Nee. Sneakers4u.nl is geen online shop maar is een onafhankelijk platform dat uitsluitend de infrastructuur levert voor andere online winkels. Het metashopping platform van Sneakers4u.nl kan gezien worden als een winkelcentrum, waarbij onafhankelijke online winkels zijn samengevoegd op één plek.

Wilt u een product bestellen, dan wordt u doorverwezen naar de desbetreffende online winkel waar u vervolgens een bestelling kunt plaatsen. U ontvangt een koopovereenkomst nadat uw bestelling is voltooid. Deze is niet van Sneakers4u.nl maar van de online shop in kwestie, die ook uw contract partner is. Alle vragen die u heeft met betrekking tot bestellingen of retourneren dienen gericht te worden aan de respectievelijke online winkel.

Waarom word ik doorverwezen naar een webshop?

Sneakers4u.nl is géén online shop, maar biedt webshops een infrastructuur om hun sneakeraanbod te positioneren binnen onze sneaker zoekmachine. Door Sneakers4u.nl te gebruiken profiteert u van onze innovatieve zoektechnologie die toegang biedt tot een zeer groot assortiment aan sneakers van verschillende online shops. Als u eenmaal heeft gevonden wat u zocht, wordt u doorverwezen naar de website van de betreffende online shop waar u vervolgens uw sneakers kunt bestellen. Dit wordt nogmaals duidelijk gemaakt in een tussenpagina waarin wordt aangegeven dat u wordt doorgestuurd en u wordt bedankt voor het gebruik van Sneakers4u.nl.

Wat moet ik doen als ik een probleem heb met een bestelling?

Neemt u alstublieft contact op met de online shop bij wie u uw bestelling geplaatst heeft, want het betreft hier uw contract partner. Sneakers4u.nl is zelf geen online shop. In tegenstelling tot uw contract partner, hebben wij geen toegang tot uw bestelling. Wij selecteren onze partner shops zorgvuldig in combinatie met waarde en kwaliteit. Indien u van mening bent dat een van de shops niet thuis hoort op dit platform omdat de kwaliteit en service van de desbetreffende onvoldoende is, neemt u dan alstublieft contact met ons op via het contactformulier. Wij verzamelen eventuele klachten en kunnen op basis daarvan besluiten het aanbod van de desbetreffende winkel (tijdelijk) te schorsen.

Wat moet ik doen om een product te ruilen of retourneren?

Indien u een product wenst te ruilen of te retourneren neemt u contact op met de online shop bij wie u uw bestelling geplaatst heeft. De webwinkel waarvan u de orderbevestiging heeft ontvangen is uw contract partner. Sneakers4u.nl is zelf geen online shop. In tegenstelling tot uw contract partner, hebben wij geen toegang tot uw bestelling. Producten ruilen of retourneren is wellicht mogelijk onder de voorwaarden van de online shop bij wie u een bestelling heeft geplaatst. De ruil- en retourneer voorwaarden zijn meestal te vinden binnen de paragraaf Voorwaarden & Condities op de website van de betreffende online shop.

Wat kan ik doen als ik zie dat de informatie op Sneakers4U afwijkt met dat van de webwinkel?

Dagelijks worden de productpagina’s geupdate met de laatste informatie. Toch kan het wel eens voorkomen dat de informatie niet 100% nauwkeurig lijkt te zijn om er geen realtime koppeling is met het aanbod op de webshop. In dat geval is de informatie op de webshop van de aanbieder altijd leidend.

Informeer ons over de geconstateerde fout zodat wij deze kunnen herstellen. Indien u ons niet informeert wordt deze toch binnen 24 uur automatisch geactualiseerd.

Kan ik als webwinkelier ook mijn aanbod op Sneakers4U krijgen?

Ja dat kan. We hebben daar wel enkele eisen voor. Neemt u contact met ons op om de details te bespreken. Er zijn meerdere mogelijkheden om uw aanbod op ons platform te etaleren.

Om het aanbod sneakers aan te kunnen bieden op Sneakers4u dient u te beschikken over een geldige, up-to-date XML of CSV datafeed, welke minimaal wekelijks wordt ververst. Heeft u geen datafeed? Dan kan u ons mandateren om het aanbod op uw webshop te crawlen er over te nemen. We maken dan zelf een datafeed van uw webshop.

In deze datafeed moeten minimaal 100 sneakers staan. De eisen die wij stellen aan de webwinkel zelf zijn:

  • Prijzen in € zijn inclusief BTW
  • Minstens 100 producten
  • Producten zijn uit (eigen) voorraad leverbaar
  • Maximale levertijd van 10 werkdagen
  • Nederlandse of Engelse productbeschrijvingen
  • Minstens twee betalingsmogelijkheden bij uw webshop
  • Geldige algemene voorwaarden
  • De algemene voorwaarden zijn voor iedereen te begrijpen en overal toegankelijk

Op Sneakers4u.nl wordt de volgende informatie over de webshops gegeven, het is daarom verstandig dat u hier goed op scoort om voldoende traffic te mogen ontvangen. Bovendien zijn de onderstaande variabelen direct van positie invloed op uw conversie cijfers:

  • Verzendkosten
  • Zichttermijn
  • Gratis retournering
  • Webwinkel keurmerk
  • Klantenbeoordeling