Sneaker zoekmachine Sneakers4u haalt de twee miljoen

OTTERLO – Sneakers4u, de grootste online sneaker-zoekmachine, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. De ‘Trivago voor sneakers’ scoorde deze week 2 miljoen pageviews. Dat betekent dat Sneakers4u wel 2 miljoen keer door bezoekers is gezien. Voor de Otterlose eigenaar is dat reden genoeg om de stap naar het buitenland te wagen.

Met een luide knal schiet de kurk van de champagnefles tegen het systeemplafond.
„Jammer”, roept eigenaar Mark van den Ing (38). „Ik had graag een deuk in het plafond gezien. Dat zou een mooie blijvende herinnering zijn geweest aan deze fantastische mijlpaal.”
Nadat hij de eerste slok heeft genomen doet de internetondernemer uit het Veluwse Otterlo zijn verhaal.
„Wij hebben hier een internetmarketingbureau”, vertelt hij. „In die hoedanigheid beheren we diverse sites en webwinkels voor onszelf maar ook voor klanten. Sneakers4u is ons vlaggenschip. Het is een platform dat mij aan het hart gaat. Hier is door veel mensen intensief aan gewerkt. Daarom vieren wij dit succes maar wat graag.”

Internationale plannen
Van den Ing heeft grote plannen met zijn platform.
„Op dit platform hebben wij de collecties staan van 140 webwinkels van over de gehele wereld. Op die manier kunnen wij hele toffe schoenen uit exclusieve boetiekjes uit Italië, de Verenigde Staten en vele andere landen naar Nederland halen. Waarom zou dat niet andersom kunnen? Momenteel maken wij grote vorderingen met de internationale versie van Sneakers4u. Met dit platform kunnen we het aanbod van Nederlandse winkels internationaal aanbieden. Nu we 2 miljoen pageviews hebben, weet ik zeker dat onze sneaker zoekmachine commercieel zal slagen. Volgend jaar zitten we rond deze tijd al zeker bij de 4 miljoen bekeken pagina’s. De lijn omhoog is ingezet. De website is na de recente introductie van de prijsvergelijkingsmodule af. Het is nu tijd om nog meer gebruikers aan ons te binden en internationaal op te schalen. Dit werkt gewoon.”
Van den Ing legt uit waarom juist deze prestatie hem zo trots maakt.
„We bouwen al ruim vier jaar met een enthousiast team aan dit platform. Over ieder aspect is nagedacht en het vele uren gekost om de site zo neer te zetten zoals hij nu staat. Nu zijn we klaar voor de volgende stap. We halen de banden aan met nog meer webshops en werken steeds nauwer samen met onze bestaande partners. Er is nog genoeg te doen aan marketing en de commerciële kant van het platform. We kunnen prima doorgroeien op eigen kracht maar met behulp van externe investeerders kan het nog sneller. Onze deur staat open.”

Bescheiden kantoor
Hoe groot is de grootste sneakerzoekmachine van Nederland? De internetondernemer begint te lachen bij die vraag. „We bieden meer dan 180.000 sneakers aan van wel 2500 merken. We hebben letterlijk voor iedereen wel wat wils. De vraag naar sneakers is booming. Dat we vanuit een bescheiden kantoor in het pittoreske Otterlo dit kunnen bewerkstelligen en samenwerken o.a. Nike, Adidas en Asics en grote webwinkels zoals Wehkamp, de Bijenkorf, Miinto en Omoda, geeft aan dat het werkt en dat er vertrouwen is in het businessmodel achter de website.”

Prijsvergelijken
Voor Mark van den Ing is het einde nog niet in zicht. „Naast de internationale versie lanceren we binnenkort ook een mobiele app. Daarnaast heeft Sneakers4u een vernieuwde prijsvergelijking-functie. Op Sneakers4u kunnen bezoekers inmiddels van 75 van de ruim 140 winkels het aanbod ook 1 op 1 op prijs vergelijken. In de toekomst worden dit er meer. Hiermee wordt het voor klanten nog makkelijker om heel goedkoop hun favoriete schoenen te kopen. Naast een groot aanbod, durf ik ook wel te garanderen dat bezoekers nergens zo betaalbaar de hipste merken kunnen shoppen.”

25 mei 2018